Danmarks nationalarena er nu klar til at tilbyde besøgende en optimal digital oplevelse. 3 og GlobalConnect har bygget fremtidens netværk på Danmarks nationalstadion, som sætter ny europæisk standard.
En ny lynhurtig internetforbindelse betyder, at besøgende fremover får en helt anden digital oplevelse, end de har været vant til, når de er til landskamp, FCK-kamp eller koncert i Parken.
”Samvær og fællesskab sker ikke længere kun fysisk, nu og i fremtiden er det også helt afgørende at kunne dele oplevelser med hinanden digitalt i realtid,” siger Jacob Lauesen, direktør i PARKEN Sport & Entertainment.
”Som Danmarks nationalstadion danner Parken ramme om mange store oplevelser, som de besøgende skal kunne dele med hinanden og med andre på samme tid. Netværket spiller en helt afgørende rolle for de oplevelser.”
I et tæt samarbejde har 3 og GlobalConnect arbejdet med at bygge det nye netværk siden efteråret sidste år, og til landskampen står det helt klar, så alle besøgende vil opleve lynhurtigt internet, uanset hvor de befinder sig.
Selv hvis stadion er helt fyldt, og alle lægger et billede på sociale medier på samme tid, vil forbindelsen være stabil og lynhurtig.
Faktisk er netværket så stærkt og hurtigt, at andre fodboldstadions rundt om i Europa er begyndt at se mod København for den ypperste digitale oplevelse.
”Med det nye netværk er Parken blevet en digital frontløber med det hurtigste og stærkeste netværk på et europæisk stadion. Vi er meget stolte over at have bygget så sublimt et netværk. Det vil give de besøgende endnu flere unikke digitale oplevelser, når de besøger vores fælles nationalarena og vil dele det med resten af Danmark,” siger Morten Christiansen, CEO i 3.
En størrelse og kompleksitet som Parken og alle de forventninger, danskerne har til deres nationalarena, sætter nogle helt særlige krav til netværket. Det skal kunne håndtere de mange tusinde enheder, der er aktive på samme tid under store arrangementer, og det skal altid være stabilt, fuldt opdateret og sikkert.
”Vi har skræddersyet en yderst skalérbar end-to-end løsning, som møder Parkens behov for kapacitet meget langt ud i fremtiden. Netværket giver danskerne den bedste digitale oplevelse, når de besøger nationalarenaen, samtidig med at det for Parken åbner døren til mange kommercielle muligheder i den digitale kunderejse,” siger Martin Lippert, CEO GlobalConnect Group.
Netværket har allerede gjort det muligt for Parken at indgå et samarbejde med Wolt, hvor besøgende får leveret mad udefra under fodboldkampe.